
Малко са компаниите, които се осмеляват да си съперничат с Google. Но Китай е нов ринг, където първият рунд беше спечелен от Baidu. Причината е, че търсачката се справя по-добре с китайските йероглифи – един грамотен китаец употребява минимум 3 хиляди йероглифа. Друго голямо предимство на Baidu е, че дава възможност потребителите да си направят много допълнителни настройки.
Наскоро Google модифицира своя китайски сайт, но въпреки това пазарният дял Baidu продължава да нараства и понастоящем е повече от 60%, в сравнение с 58% през 2007 г. и 47% през 2006 г. Baidu е най популярният китайски уебсайт и е сред 20-те най-популярни сайта в света.
Главен „виновник“ е Робин Ли (на 39 години), мултимилионер с меко китайско произношение, убедителен глас и силни аргументи. Акциите на Baidu продължават да покачват стойността си, което се отразява положително и на неговото състояние.
Това е четвъртият опит на Ли да направи търсачка за китайското уеб-пространство и явно вече е открил печелившата формула през 2002 г., когато заимства идеята за платен search, което дотогава е било неясен бизнес модел Неговите колеги още от самото начало са горди със стратегическата му визия и находчивостта му. Ли е убеден, че Baidu някой ден ще надмине Google. Една от причините за оптимизма му е нарастващият брой интернет потребители в Китай, който в момента е повече от 215 милиона души (най-голям брой след потребителите в САЩ).
Умението на Ли да предприема бързи и решителни стъпки се вижда и от това, че наскоро предлага японска търсачка, където сред опциите има възможност да се търсят марки и музика, спонсорирана от рекламодатели.
Друг иновативен продукт е Post Bar, където потребителите могат да споделят информация и опит, и Baidu Knows, където потребителите могат да събират точки, давайки най-добри отговори. Ли планира компанията му да навлезе на пазара на електронната търговия, в схватка с Alibaba на Джак Ма.
1 коментар:
Много полезна информация, поздравления.
Щори Бургас цени
Публикуване на коментар